تبلیغات شما اینجا تعمیرات موبایل فروش جوجه بوقلمون تور آنتالیا سایت تخصصی ترجمه خرید بک لینک ارزان چت روم PayPal Money Adder
بستن تبلیغات [X]
ناب پروژه ها
دانلود پاورپوینت تعیین الگوهای رفتار هزینه

دانلود پاورپوینت ارائه کلاسی با عنوان تعیین الگوهای رفتار هزینه در حجم 42 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل ویژه ارائه کلاسی درس حسابداری مدیریت رشته های حسابداری، مدیریت مالی و مجموعه مدیریت

دانلود دانلود پاورپوینت تعیین الگوهای رفتار هزینه

دانلود پاورپوینت تعیین الگوهای رفتار هزینه
تجزیه و تحلیل رفتار هزینه 
دلایل تفاوتهای مفهوم هزینه در حسابداری مدیریت و بهای تمام شده
رویکرد جدید هزینه از طریق رفتار ( گرایش ) آنها
روشهای تفکیک مخارج نیمه  متغیر از اقلام متغیر و ثابت بهای تمام شده
روش حد بالا – حد پایین
روش رسم منحنی پراکندگی
روش حداقل مجذور مربعات ( تجزیه و تحلیل رگرسیون)
ر
دسته بندی حسابداری
فرمت فایل pptx
حجم فایل 733 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 42

عنوان: دانلود پاورپوینت تعیین الگوهای رفتار هزینه

فرمت: پاورپوینت(قابل ویرایش)

تعداد اسلاید: 42 اسلاید

دسته: حسابداری مدیریت (حسابداری- مدیریت مالی- مجموعه مدیریت)

این فایل شامل پاورپوینتی با عنوان "تعیین الگوهای رفتار هزینه"بوده که در 42 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان سمینار در کلاس (ارائه کلاسی) درسحسابداری مدیریت در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته های حسابداری،مدیریت مالی و مجموعه مدیریتمورد استفاده قرار گیرید. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:

مقدمه

تجزیه و تحلیل رفتار هزینه

دلایل تفاوتهای مفهوم هزینه در حسابداری مدیریت و بهای تمام شده

رویکرد جدید هزینه از طریق رفتار ( گرایش ) آنها

هزینه های متغیر

هزینه های ثابت

انواع هزینه های ثابت

تفاوت هزینه های ثابت و متغیر

هزینه های مختلط

تجزیه و تحلیل هزینه های مختلط

روشهای تفکیک مخارج نیمه متغیر از اقلام متغیر و ثابت بهای تمام شده

روش حد بالا – حد پایین

روش رسم منحنی پراکندگی

روش حداقل مجذور مربعات ( تجزیه و تحلیل رگرسیون)

روش حاشیه کمکی

تجزیه و تحلیل رگرسیون

ضریب همبستگی(r)

ضریب تعیین (r2)

انحراف استاندارد از برآورد (Se)

انحراف استاندارد از ضریب رگرسیون (sb ) و آماره –t

اقلام نیمه متغیر و برآورد آن

اقلام نیمه ثابت و برآورد آن

تجزیه و تحلیل روند

روش متوسط متحرک

روش معادله نمایی

مزیتهای روش معادله های نمایی بر روش میانگین متحرک

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.

دانلود دانلود پاورپوینت تعیین الگوهای رفتار هزینه


ن : آدمین
ت : جمعه 24 دی 1395
دانلود پاورپوینت درآمد، هزینه، سود و زیان غیرعملیاتی

دانلود پاورپوینت ارائه کلاسی با عنوان درآمد، هزینه، سود و زیان غیرعملیاتی در حجم 34 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل ویژه ارائه کلاسی درس حسابداری مدیریت رشته های مدیریت و حسابداری

دانلود دانلود پاورپوینت درآمد، هزینه، سود و زیان غیرعملیاتی

دانلود پاورپوینت درآمد، هزینه، سود و زیان غیرعملیاتی
ماهیت درآمد چیست ؟
چگونه باید درآمد را شناسایی کرد ؟
شناسایی سود غیر عملیاتی
هزینه های دوره و زیان غیرعملیاتی 
استفاده از بهای تمام شده تاریخی
اصل تطابق
گزارش کردن هزینه‎های دوره
دسته بندی حسابداری
فرمت فایل pptx
حجم فایل 651 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 34

عنوان: دانلود پاورپوینت درآمد، هزینه، سود و زیان غیرعملیاتی

فرمت: پاورپوینت(قابل ویرایش)

تعداد اسلاید: 34 اسلاید

دسته: حسابداری مدیریت

این فایل شامل پاورپوینتی با عنوان "درآمد، هزینه، سود و زیان غیرعملیاتی"بوده و در 34 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل طراحی شده است که می تواند به عنوان سمینار در کلاس (ارائه کلاسی) درس حسابداری مدیریت در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته های مدیریت و حسابداری مورد استفاده قرار گیرید. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:

درآمد

ماهیت درآمد چیست ؟

تشریح دیدگاه مبتنی بر جریان ورودی و انتقاد وارده بر آن

تشریح دیدگاه مبتنی بر جریان خروجی

عریف هیئت اصول حسابداری از درآمد

در درآمد چه چیزهایی باید گنجانیده شود؟

چگونه باید درآمد را شناسایی کرد ؟

در چه زمانی درآمد بدست می آید و با توجه به هدف‎های حسابداری چه زمانی باید آن را گزارش کرد؟

روش رویداد تعیین کننده

شناسایی سود غیر عملیاتی

گزارش کردن درآمد در مرحله تولید

افزایش ارزش دارایی ها

گزارش کردن درآمد هنگام تکمیل شدن محصول

گزارش کردن درآمد در زمان فروش

گزارش کردن درآمد پس از فروش

هزینه های دوره و زیان غیرعملیاتی

چه چیزهایی را باید در هزینه های جاری گنجانید ؟

هزینه های جاری را چگونه باید محاسبه ( اندازه گیری )کرد ؟

در چه زمانی هزینه های جاری به مصرف می رسند واز دیدگاه حسابداری چه زمانی باید آنها را گزارش کرد؟

استفاده از بهای تمام شده تاریخی Historical Cost

اصل تطابق

گزارش کردن هزینه‎های دوره

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.

دانلود دانلود پاورپوینت درآمد، هزینه، سود و زیان غیرعملیاتی


ن : آدمین
ت : جمعه 24 دی 1395
دانلود پاورپوینت کنترل مدیریت و اندازه گیری عملکرد استراتژیک

دانلود پاورپوینت ارائه کلاسی با عنوان کنترل مدیریت و اندازه گیری عملکرد استراتژیک در حجم 62 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل ویژه ارائه کلاسی درس حسابداری مدیریت رشته های حسابداری و مدیریت مالی

دانلود دانلود پاورپوینت کنترل مدیریت و اندازه گیری عملکرد استراتژیک

دانلود پاورپوینت کنترل مدیریت و اندازه گیری عملکرد  استراتژیک  
راههای ارزیابی عملكرد مدیریت استراتژیك
روش طراحی سیستم کنترل مدیریت و ارزیابی
انواع سیستم های کنترلی
روش های اجرای SBUs هزینه در دوایر مختلف
معیارهای انتخاب روش تخصیص
روش تخصیص دوگانه
واحد تجاری استراتژیکدرآمد
واحد تجاری استراتژیکسود
نقش استراتژیک SBU سود
صورت سود و زیان حاش
دسته بندی حسابداری
فرمت فایل pptx
حجم فایل 751 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 62

عنوان: دانلود پاورپوینت کنترل مدیریت و اندازه گیری عملکرد استراتژیک

فرمت: پاورپوینت(قابل ویرایش)

تعداد اسلاید: 62 اسلاید

دسته: حسابداری مدیریت

این فایل شامل پاورپوینتی با عنوان "کنترل مدیریت و اندازه گیری عملکرد استراتژیک "بوده و در 62 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل طراحی شده است که می تواند به عنوان سمینار در کلاس (ارائه کلاسی) درس حسابداری مدیریت در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته های مدیریت و حسابداری مورد استفاده قرار گیرید. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:

راههای ارزیابی عملكرد مدیریت استراتژیك

نحوه ارزیابی

ارزیابی عملکرد و کنترل
ارزیابی عملکرد در سطوح مختلف مدیریت

کنترل مدیریت و کنترل عملیاتی

نمودار سازمانی
کنترل عملیاتی و کنترل مدیریت

هدف های کنترل مدیریت

قرارداد های اشتغال

مدل قرارداد رئیس-مرئوس

تهیه گزارش فعالیت هیئت مدیره

روش طراحی سیستم کنترل مدیریت و ارزیابی

جدول کنترل مدیریت چرخه حیات فروش

انواع سیستم های کنترلی

انواع سیستم های غیر رسمی کنترلی

سیستم های کنترل مدیریت

معیارهای ارزیابی عملكرد سازمانی

عدم تمرکز سازمانی

مزایا و معایب استفاده از رویکرد عدم تمركز سازمانی

انواع واحد های تجاری استراتژیک

واحد های تجاری استراتژیک هزینه

انتقال هزینه

تاکید بیش از حد بر هدف های کوتاه مدت

اختلاف بین عملکرد بودجه شده و میزان مورد انتظار

روش های اجرای SBUs هزینه در دوایر مختلف

دوایر اداری و عمومی

هزینه ثابت پشتیبانی اداری

برون سپاری و یا تحکیم مراکز هزینه

تخصیص هزینه

معیارهای انتخاب روش تخصیص

روش تخصیص دوگانه

واحد تجاری استراتژیک درآمد

دایره بازاریابی

واحد تجاری استراتژیک سود

نقش استراتژیک SBU سود

صورت سود و زیان حاشیه فروش

هزینه یابی جذبی و متغیر

گزارش ارزیابی عملکرد متوازن

جنبه های اجرایی گزارش ارزیابی عملکرد متوازن

نقشه استراتژی و برقراری ارتباط بین 4 دیدگاه گزارش ارزیابی عملکرد متوازن

کنترل مدیریت در واحدهای تجاری خدماتی و سازمانهای غیر انتفاعی

دانلود دانلود پاورپوینت کنترل مدیریت و اندازه گیری عملکرد استراتژیک


ن : آدمین
ت : جمعه 24 دی 1395
پایان نامه بررسی ارزیابی كار و زمان برج تقطیر شركت بهفام شیمی تهران

پایان نامه بررسی ارزیابی كار و زمان برج تقطیر شركت بهفام شیمی تهران

دانلود پایان نامه  بررسی ارزیابی كار و زمان برج تقطیر شركت بهفام شیمی تهران

پایان نامه  بررسی ارزیابی كار و زمان برج تقطیر شركت بهفام شیمی تهران
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 282 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 105

پایان نامه بررسی ارزیابی كار و زمان برج تقطیر شركت بهفام شیمی تهران

فهرست مطالب

عنوان .......................................................................................................... صفحه

چکیده ..........................................................................................................

فصل اول – کلیات تحقیق

پیشگفتار ...................................................................................................... 1

مقدمه .......................................................................................................... 3

تعریف موضوع تحقیق ................................................................................ 4

اهمیت و کاربرد تحقیق ............................................................................... 4

اهداف تحقیق ............................................................................................... 5

سوالات تحقیق ............................................................................................. 6

روش تحقیق ................................................................................................ 6

تعریف واژه های عملیاتی تحقیق ................................................................. 6

خلاصه مباحث فصول آینده ....................................................................... 9

فصل دوم – ادبیات تحقیق

مقدمه .......................................................................................................... 10

بخش یک : مباحث نظری تحقیق .................................................................. 10

مقدمه ای بر مطالعه کار .............................................................................

مطالعه کار ( ارزیابی کار وزمان ) ............................................................. 13

روش سنجی ( ارزیابی روش ) ................................................................... 14

کار سنجی (اندازه گیری کار ) .................................................................... 14

رابطه فنون ارزیابی کار با یکدیگر .............................................................. 15

معرفی عوامل تشکیل دهنده زمان تولید ..................................................... 16

مراحل ارزیابی کار و زمان ........................................................................ 17

انتخاب شغل مورد ارزیابی ......................................................................... 18

ثبت .............................................................................................................. 19

بررسی انتقادی ........................................................................................... 23

ایجاد روشهای اصلاح شده ( جدید ) .......................................................... 26

تعریف و تعیین روش جدید ........................................................................ 27

برقراری یا استقرار روش جدید ................................................................. 27

نگهداری یا ابقاء روش جدید ....................................................................... 28

زمان سنجی ................................................................................................ 28

اهداف زمان سنجی ..................................................................................... 29

روشهای مختلف زمان سنجی ..................................................................... 30

مراحل اساسی فرایند زمان سنجی ............................................................. 31

زمان سنجی با استفاده از کرنومتر ............................................................ 32

مراحل زمان سنجی به وسیله کرنومتر ...................................................... 32

تعیین زمان نرمال ....................................................................................... 37

محاسبه و تخصیص بیکاریهای مجاز ......................................................... 37

محاسبه زمان استاندارد ............................................................................. 38

انواع سیستمهای تولید و طبقه بندی آنها .................................................... 38

انواع طرحهای استقرار ............................................................................... 41

بخش دوم : تاریخچه تولید ......................................................................... 46

تاریخچه شرکت بهفام شیمی تهران ............................................................ 50

نحوه آموزش نیروی انسانی در شرکت بهفام شیمی ................................. 50

کیفیت خط تولید در شرکت بهفام شیمی ..................................................... 50

نگه داری و تعمیرات در شرکت بهفام شیمی ............................................. 51

بخش سوم : تحقیقات کاربردی .................................................................. 53

خلاصه مباحث فصل ................................................................................... 58

فصل سوم – روش تحقیق

مقدمه .......................................................................................................... 59

انواع تحقیق ................................................................................................. 60

مراحل مختلف تنظیم تحقیق توصیفی .......................................................... 64

روشهای جمع آوری اطلاعات .................................................................... 65

خلاصه مباحث فصل ................................................................................... 76

فصل چهارم – داده های تحقیق و تجزیه و تحلیل آنها

مقدمه .......................................................................................................... 77

شرح فعالیت هایی که در شرکت بهفام شیمی تهران صورت می گیرد ...... 77

نمودارهای گردشی فرآیند .......................................................................... 81

شرح زمان انجام فعالیت ها ........................................................................ 86

پاسخ سوالات تحقیق ................................................................................... 87

تعریف تقطیر و انواع ان .............................................................................. 89

سینی های مورد استفاده در برج تقطیر ...................................................... 91

تعریف پمپ و انواع آن ................................................................................ 92

خلاصه مطالب فصل ................................................................................... 97

فصل پنجم – نتایج تحقیق و پیشنهادها

مقدمه .......................................................................................................... 98

نتایج تحقیق ................................................................................................. 98

پیشنهادات ................................................................................................... 98

فهرست منابع .............................................................................................. 100

فهرست اشکال

عنوان .......................................................................................................... صفحه

شکل شماره (1-1-2) نقش مطالعه روش و زمان سنجی در افزایش بهره وری تولید 15

شکل شماره ( 2-1-2)عوامل تشکیل دهنده زمان تولید ............................. 16

شکل شماره (1-4) دستگاه تقطیر معمولی .................................................. 89

فهرست جداول

عنوان .......................................................................................................... صفحه

جدول شماره (1-1-2) علائم پایه در رسم نمودار عملیات ........................ 21

جدول شماره (2-1-2) علائم ترکیبی در رسم نمودار عملیات ................... 22

جدول شماره (3-1-2) سایر علائم نمودار فرایند جریان .......................... 23

فهرست نمودار

عنوان........................................................................................................... صفحه

نمودار شماره (1-4) نمودار گردشی فرایند ............................................... 82

نمودار شماره ( 2-4) نمودار گردشی فرایند ............................................. 83

نمودار شماره (3-4) نمودار گردشی فرایند ............................................... 84

نمودار شماره (4-4) نمودار گردشی فرایند ............................................... 85

چکیده :

موضوع مورد بحث در این تحقیق بررسی ارزیابی کاروزمان خط تولید برج تقطیر شرکت بهفام شیمی تهران می باشد. آنچه که درباره اهمیت موضوع می توان به آن اشاره کرد ، تحقق اهداف ارزیابی روش و کارسنجی به عنوان فنون ارزیابی کار است که می تواند از موارد کاربرد تحقیق حاضر باشد. هدف اصلی این تحقیق بررسی خط تولید برج تقطیر شرکت بهفام شیمی تهران به منظور محاسبه زمان تولید محصول در یک دوره کاری می باشد . که برای تحقق این هدف در فصل اول سه سوال مطرح شده است که عبارتند از :

1- نسبت زمان حمل و نقلها به زمان کل فعالیتها چقدر است ؟

2- نسبت زمان عملیاتها به زمان کل فعالیتها چقدر است ؟

3- زمان لازم برای تولید محصول از ابتدا تا انتها چقدر است ؟

در فصل سوم روشهای گرد آوری اطلاعات آمده است و در فصل چهارم به پاسخ سوالات پرداخته شده است و در فصل پنجم نیز نتایج تحقیق و پیشنهادات آورده شده است از لحاظ روش مورد استفاده این تحقیق از نوع توصیفی می باشد و چون این تحقیق در شرایط واقعی صورت گرفته است از نوع مطالعه میدانی و از نوع پیمایشی می باشد .

روش های جمع آوری اطلاعات مشاهده مستقیم و مصاحبه بوده است و برای تکمیل بحثهای تئوریک از روش کتابخانه ای نیز استفاده شده است .

دانلود پایان نامه  بررسی ارزیابی كار و زمان برج تقطیر شركت بهفام شیمی تهران


ن : آدمین
ت : جمعه 24 دی 1395
پایان نامه معرفی مدل سرآمدی بنیاد اروپایی مدیریت كیفیت

پایان نامه معرفی مدل سرآمدی بنیاد اروپایی مدیریت كیفیت

دانلود پایان نامه معرفی مدل سرآمدی بنیاد اروپایی مدیریت كیفیت

پایان نامه معرفی مدل سرآمدی بنیاد اروپایی مدیریت كیفیت
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 619 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 183

پایان نامه معرفی مدل سرآمدی بنیاد اروپایی مدیریت كیفیت

فهرست

عنوان

صفحه

مقدمه .................................................................................................................................................................................................................................... 1

فصل اول: پیشینه تاریخی

تاریخچه مدلها ........................................................................................................................................................................................................ 5

تكامل تدریجی مدلها ......................................................................................................................................................................................... 9

مزایای به كارگیری مدلها................................................................................................................................................................................ 12

مبانی جایزه ها........................................................................................................................................................................................................ 14

مدل ادوارد دمینگ.............................................................................................................................................................................................. 17

مدل مالكولم بالدریج............................................................................................................................................................................................ 19

مدل بنیاد اروپایی مدیریت كیفیت ((EFQM................................................................................................................................... 21

ساختار و چارچوب معیارهای مدل سرآمدی EFQM................................................................................................................ 24

مقایسه سه مدل ................................................................................................................................................................................................... 25

مقایسه مدلهای تعالی سازمانی با ISO9000...................................................................................................................................... 27

مدل ملی ................................................................................................................................................................................................................... 29

فصل دوم : مفاهیم بنیادین سرآمدی

تشریح مفاهیم بنیادین سرآمدی در مدل EFQM........................................................................................................................ 33

معرفی مفاهیم......................................................................................................................................................................................................... 34

سطوح مختلف سرآمدی در مفاهیم بنیادین مدلEFQM....................................................................................................... 44

فصل سوم: معیارها و زیر معیارها

ساختار مدل EFQM......................................................................................................................................................................................... 48

ارتباط میان مفاهیم بنیادین سرآمدی و مدل سرآمدی............................................................................................................. 86

فصل چهارم: خود ارزیابی

خودارزیابی در مدل EFQM ....................................................................................................................................................................... 88

فرایند عمومی‌خود ارزیابی................................................................................................................................................................................ 89

رهیافتهای خود ارزیابی در مدل EFQM............................................................................................................................................. 92

رهیافت پرسشنامه .............................................................................................................................................................................................. 92

مزایای رهیافت پرسشنامه............................................................................................................................................................................... 92

معایب رهیافت پرسشنامه................................................................................................................................................................................ 93

رهیافت نمودار ماتریسی................................................................................................................................................................................... 93

مزایای رهیافت نمودار ماتریسی.................................................................................................................................................................. 95

معایب رهیافت نمودار ماتریسی................................................................................................................................................................... 96

رهیافت كارگاه........................................................................................................................................................................................................ 96

ملاحظاتی در مورد مراحل خودارزیابی ( با استفاده از رهیافت كارگاه)

برای هر كدام از 32 زیر معیار مدل EFQM...................................................................................................................................... 99

مزایای رهیافت كارگاه....................................................................................................................................................................................... 99

معایب رهیافت كارگاه........................................................................................................................................................................................ 100

رهیافت پروفرما...................................................................................................................................................................................................... 101

مزایای رهیافت پروفرما..................................................................................................................................................................................... 102

معایب رهیافت پروفرما...................................................................................................................................................................................... 103

رهیافت شبیه سازی فرآیند اخذ جایزه................................................................................................................................................. 103

مزایای رهیافت شبیه سازی فرایند اخذ جایزه................................................................................................................................. 107

معایب رهیافت شبیه سازی فرایند اخذ جایزه.................................................................................................................................. 107

مقایسه بین رهیافتهای مختلف و انتخاب مناسب ترین رهیافتها......................................................................................... 108

تعیین نقاط قوت و حوزه‌های نیازمند بهبود و نقش امتیاز دهی.......................................................................................... 111

خلاصه فرایند امتیازدهی ................................................................................................................................................................................ 114

پیشنهادهایی برای انجام خود ارزیابی در سازمانهای ایرانی....................................................................................................... 116

فصل پنجم: سطوح سرآمدی

سطوح سرآمدی در مدل EFQM و فرایند دریافت جایزه........................................................................................................ 119

فصل ششم : اركان

ساختار......................................................................................................................................................................................................................... 124

شورای سیاستگذاری........................................................................................................................................................................................... 125

كمیته راهبردی...................................................................................................................................................................................................... 127

كمیته علمی‌............................................................................................................................................................................................................. 131

كمیته داوری............................................................................................................................................................................................................ 133

مجری طرح............................................................................................................................................................................................................... 135

پیوستها

پیوست شماره 1: نحوه امتیاز دهی در ارزیابی ................................................................................................................................ 138

پیوست شماره 2: پرسشنامه خود ارزیابی برای مدل EFQM................................................................................................ 141

پیوست شماره 3: فرم شماره 1 – درخواست گواهینامه........................................................................................................... 171

پیوست شماره 4: فرم شماره 2- درخواست تقدیرنامه................................................................................................................ 175

پیوست شماره 5: فرم شماره 3- درخواست تندیس..................................................................................................................... 179

منابع و مأخذ 183

مقدمه

رهبری و مدیریت سازمانها در كشورمان با چالش‌های فراوانی روبروست شمارش معكوس برای پیوستن ما به منظومه تجارت جهانی آغاز شده است پیوستی كه چندان نیز از روی اختیار نیست. چشم‌های خبرگان صنعت و اقتصاد این خاك نگران آثار این پیوستن است. آیا سازمان‌های صنعتی ما توان رقابت در این فضا را دارند؟ در چه معیارهایی ضعیف هستیم؟ سازمان ما چگونه باید باشد تا در رقابت پیروز میدان باشیم؟ تفاوت سازمان ما با یك سازمان سرآمد درمقیاس جهانی چیست؟

این ها همان سوال‌هایی است كه در كشورهای صنعتی و پیشرفته امروز، سالها قبل و در دوران ركود اقتصاد جهانی مطرح شد. كشورهایی نظیر: ژاپن،آمریكا كشورهای اروپایی این سوالات را طرح كردند و كوشیدند كه الگویی از یك سازمان موفق و سرآمد ارایه كنند. سازمانی كه نیازهای اصلی جامعه را به بهترین نحو برآورده می‌كند و در این راه سرآمد دیگر سازمانهاست. به الگوهایی كه از این سازمان ها ارایه گردید مدل‌های سرآمدی كسب و كار می‌گویند كه به ادعای بسیاری از صاحب نظران نقش اساسی در جهت گیری صحیح سازمان‌های تجاری در این كشورها داشته است( گر چه حوزه عمل بعضی از این مدل ها وسیع تر از حوزه تجارت است و مثلاً در حوزه‌های آموزش و بهداشت نیز استفاده می‌شود.) این مدلها الگویی از یك سازمان ارایه می‌كنند كه در ایده و عمل سرآمد سازمان‌های دیگر است و نشان می‌دهد برای رشد و سرآمدی چه تغییراتی در اجزاء سازمان باید انجام شود.

سوالی كه عموماً در اینجا مطرح می‌شود این است كه با توجه به اینكه كشور ما از لحظ فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دارای ویژگیها و بافت خاصی است آیا استفاده از این مدلها می‌تواند برای سازمان‌های ایرانی عملی و مفید باشد؟ و در صورت استفاده از آنها تا چه حد باید در آنها تغییر ایجاد كرد؟در بین مدلهای سرآمدی كسب و كار مدل EFQM به دلایل متعددی از جمله دلایل زیر، اهمیت بیشتری برای صنایع و سازمانهای پیشتاز در كشور ما دارد:

1) تحقیقات نشان می‌دهد كه این مدل در سطح جهان بیش از دیگر مدلها به عنوان مدل مرجع جوایز ملی انتخاب شده است.

2) از آنجا كه این مدل در اكثر كشورهای اروپایی، به عنوان مرجع انتخاب شده است امكان الگو برداری از طیف وسیعی از سازمانها در كشورهای مختلف اروپایی با شرایط و ویژگی‌های متفاوت وجود دارد و امكان مراجعه و بازدید از سازمان سرآمد
( یا سازمانهایی كه برای رسیدن به آن كوشیده اند) در برخی از این كشورها مثل تركیه برای متخصصین كشور ما آسانتر است.

3) روابط كشور اروپایی، عموما روابط خوبی بوده است كه امكان انتقال دانش و استفاده مستقیم از خبرگان این مدل را برای سازمانهای ایرانی فراهم می‌كند.

4) دیدگاه سیستماتیك قوی: توجه دقیق به مدیریت مبتنی بر فرآیندهای سازمانی و نتیجه گرایی مدلEFQM برای سازمانهای ایرانی كه معمولا در این حوزه ها با مشكلات جدی روبررو هستند. بسیار آموزنده و اجرایی است.

5) مدلی كه مبنای ارزیابی و اهدای “جایزه ملی بهره وری و تعالی سازمان” در بخش صنعت و معدن ایران قرار گرفته است ( و قرار است توسط وزارت صنایع و معادن به سازمانهای واجد شرایط احراز جایزه داده شود) منطبق بر مدل EFQM است.

دانلود پایان نامه معرفی مدل سرآمدی بنیاد اروپایی مدیریت كیفیت


ن : آدمین
ت : جمعه 24 دی 1395
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 24 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 32

مدیریت اسلامی

مفهوم و تعریف مدیریت اسلامی

سرچشمه مشروعیت مدیریت اسلامی

وظایف مدیریت (فرایند مدیریت )

تصمیم گیری

تعریف تصمیم گیری

اهمیت تصمیم گیری

مبانی تصمیم گیری در مدیریت اسلامی

آثار و فواید دوراندیشی و عاقبت نگری:

با چه كسانی باید مشورت كرد ؟ ( ویژگی مشاور )

با چه كسانی نباید مشورت كرد

مزایای مشورت در تصمیم گیری

توكل چگونه مدیر مسلمان را یاری می دهد

مراحل تصمیم گیری

اقسام شورا در اسلام

علل و اسباب ضعفهای تصمیم گیری

احتیاط بیش از حد

تصمیم گیری گروهی

مزایای تصمیم گیری گروهی

معایب و ضعفهای تصمیم گیری گروهی

مفهوم و تعریف مدیریت اسلامی

مدیریت اسلامی ،‌یعنی اگر بخش از «مدیریت» و فرآیند آن كه هستند بر ویح الهی و منابع اسلامی باشد كه وجه تمایز آن با دیگر مدیریت ها را می توان در مواذد ذیل دانست:

1- مبتنی بر وحی الهی است.

2- در آن از استثمار و استعمار و یا بهره كشی انسان از انسان خبری نیست.

3- مبتنی بر ارزشهای متعالی ،‌مطلق و ثابتی است.

4- بر پایه تعالی ،‌كرامت و شرافت انسانی استوار است.

و تعبیر «مدیریت اسلامی» حاكی از این است كه «مدیریت » می تواند دارای صفت «اسلامی » و یا «غیر اسلامی» باشد كه ارتباط بین مباحث مدیریت و اسلام را منعكس می نماید.

رابطه مدیریت با اسلام:

بطور كلی مهمترین ارتباطی كه میان علوم (بویژه علوم كاربردی) و ادیان (بویژه اسلام) وجود دارد و طبعاً در مورد مدیریت هم صدق می كند ،‌رابطه جهان بینی اسلامی و رابطه نظام ارزشی اسلام با علوم انسانی است كه رابطه اول از راه تأثیر نظریات اسلامی پیرامون هستی شناسی و انسان شناسی بعنوان اصول موضوعه در علوم انسانی و از جمله مدیریت تجلی می كند و رابطه دوم از راه تأثیر ارزشهای اسلامی در تعیین اهداف و خط مشی ها و روشهای علمی ظاهر می شود

سرچشمه مشروعیت مدیریت اسلامی:

مدیریت ارتباط تنگاتنگی با جهان بینی اسلامی دارد و براساس توحید ،‌مجموعه جهان هستی یك واحد بیش نیست كه از سوی خدای واحد به وجود آمده.

واژه «رَب » كه ما انسانها روزی ده مرتبه به كار می بریم به معنی «سرپرست» مدیر و مدبر هست ؛ براساس این تفكر ،‌تمام مدیریتها به «مدیریت خداوند» باز می گردد و شاخه هایی از آن هستند،‌همانطوری كه تمام مالكیتها از او سرچشمه می گیرد و مالك تمام هستی اوست . به ما آزادی ،‌اراده ، لیاقت ،‌مالكیت و مدیریت در محیط زندگی خودمان بخشیده است، او ما را به عنوان نماینده و جانشین (خلیفه ا… ) در زمین برگزیده و شایستگی های لازم را برای این «نمایندگی» به ما عنایت فرموده است.

وظایف مدیریت (فرایند مدیریت )

امروزه یكی از مهمترین فعالیتهای زندگی اجتماعی انسان «مدیریت» است ،‌در زمان حاضر تنها به كمك این فعالیت «مدیریت» است كه مأموریتها و اهداف سازمانهای اجتماعی با توجه به امكانات و منابعی كه در اختیار هست تحقق می یابد، زیرا به بهترین وجه ممكن از منابع و امكانات موجود بهره برداری شده و توانایی و استعداد انسانها را فعالیت می بخشد. مدیران در انجام مأموریت خویش فرآیند و یا وظایفی را مثل تصمیم گیری ، برنامه ریزی ، سازماندهی ،‌هدایت و رهبری ، نظارت و كنترل ،‌هماهنگی ، انگیزش و ارتباطات را پیگیری كرده ،‌كه در واقع این مجموعه ، فعالیت «مدیریت» و وظایف او را تشكیل داده و با هماهنگی همه آنها نیل به اهداف را ممكن می سازد؛ در این باره صاحبنظران هر یك به گونه ای متفاوت مدیریت را تعریف نموده اند كه یكی آن را هنر انجام امور به وسیله دیگران توصیف نموده و بر نقش دیگران و قبول هدف از سوی آنان تأكید كرده است.

گروهی نیز آن را علم و هنر هماهنگی كوششها و مساعی اعضای سازمان و استفاده از منابع برای نیل به هدف مشخص توصیف كرده اند. و گروهی دیگر مدیریت را در قالب انجام وظایفی مثل برنامه ریزی ، سازماندهی و هماهنگی و .. بیان نموده اند و یكی از دانشمندان مدیریت و اقتصاد مدیریت را تصمیم گیری دانسته و این وظیفه را بهترین و اصلی ترین نقش مدیر قلمداد كرده است. و برخی نیز برای مدیر وظایف و نقشهایی مانند رهبری ، منبع اطلاعاتی و عامل تصمیم گیری و روابط با سایر سازمانها بر شمرده اند.

دانلود مقاله مدیریت اسلامی


ن : آدمین
ت : جمعه 24 دی 1395
نگاهی اجمالی به دیدگاه اسلام در مورد مدیریت و كارآیی پرسنل

نگاهی اجمالی به دیدگاه اسلام در مورد مدیریت و كارآیی پرسنل

دانلود نگاهی اجمالی به دیدگاه اسلام در مورد مدیریت و كارآیی پرسنل

نگاهی اجمالی به دیدگاه اسلام در مورد مدیریت و كارآیی پرسنل
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 19 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 17

نگاهی اجمالی به دیدگاه اسلام در مورد مدیریت و كارآیی پرسنل

آنچه كه تا به امروز در مورد روشهای اعمال مدیریت در تفكر اندیشمندان قرن نوزدهم مطرح شده است نه می‌توان گفت كه اسلام با همه آنها موافق است و نه می‌توان گفت اسلام با همه آنها مخالف است بلكه آنجا كه موضوع رعایت نظم در میان پرسنل مطرح است اسلام نیز بر ان تاكید دارد چرا كه علی (ع) لحظات آخر عمر شریف خود به حضار فرمودند: من شما را به تقوی الهی و نظم در امورتان سفارش می‌كنم و از این قبیل گفتارهای سفارش شده در طول نگاشته‌های تاریخ اسلام فراوان یافت می‌شود و البته بدیهی است كه مفهوم این گفتارها را نمی‌توان با موضوع مدیریت علمی مطرح شده توسط تیلور دقیقاً یكی دانست زیرا علی (ع) در جای دیگر فرمانداران خود را كه در حقیقت مدیران بوده‌اند به رعایت عدل و انصاف و ایجاد زمینه ملاقات دائمی و جاری یا درك مشكلات شخصی مرئوسین سفارش می‌كند. و البته این هم بمفهوم قطعی مدیریت بر مبنای تئوری روابط انسانی نیست و بالاخره اگر قرار است اهداف سازمان بگونه‌ای الگو و ملاك قرار گیرد تا هر نوع مقتضیاتی را در راستای آن بتوان عمل كرد این نیز مد نظر اسلام نمی‌باشد زیرا وسایل رسیدن به اهداف سازمان لزوماً بدلیل همراستا بودن با اهداف مقبول نیست.

اسلام نگرش سیستمی نیز به مسائل ندارد بمفهوم آنچه كه در این نگرش مطرح است و در عین حال خلاف آنچه را كه عقل تائید می‌كند اعمال نمی‌دارد گرچه نظر اسلام رعایت همه بایدها و نبایدهای الهی است و این دستورات می‌تواند در راستای اهداف فردی باشد و یا نباشد و یا بالعكس در راستای اهداف سازمانی نباشد و یا باشد اما در جایی كه حكم روشن الهی تضاد و تغایری با هر دو جنبه یك تصمیم نداشته باشد سفارش به مشورت در امور دارد و این دقیقاً اقتضایی بودن تصمیم را تایید می‌كند.

2- دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و نیز به علت آموزش و تعلیم نیروهای متخصص یكی از منابع خارجی تامین نیروی انسانی سازمانها به حساب می‌آیند.

3- موسسات كاریابی: استفاده از موسسات و نشریات كاریابی چه در سح نیرویابی و چه در سطح مدیریابی، راه دیگر دسترسی به نیروی مورد نیاز سازمان است.

4- معرفی و توصیه افراد سازمان: توصیه كاركنان، مقامات محلی مسئول كاریابی هم راه دیگری برای دسترسی به نیروهای مورد نیاز در سازمان به حساب می‌آید.

5- مراجعه مستقیم داوطلب: طریق دیگر دستیابی به نیروهای انسانی مورد نیاز از بیرون سازمان می‌باشد كه از این طریق نیرو بطور داوطلب به سازمان مراجعه می‌كند.

6- استفاده از بانكهای اطلاعاتی داخل سازمان و سایر مراكز كاریابی هم شیوه دیگر از نیرویابی (كارمندیابی) از منابع خارجی است.

7- شیوه‌های دیگر: مانند استفاده از سازمانهای مشابه از مشاوران: در این شیوهن از مشاوران خبره در امر جذب افراد استفاده می‌شود كه در آن مشاوران با متقاضیان به مباحثه می‌پردازد و شغل متناسب با روحیات و توانمندی وی را به او پیشنهاد می‌كند.

(سعادت، پشرو، سال 1375، ص 104)

6- شناسایی و آماده كردن كارجویان بالقوه‌ای كه می‌توانند نامزدهای مناسب باشند.

7- افزایش اثر بخشی فردی و سازمانی در كوتاه مدت و بلند مدت.

8- ارزشیابی اثر بخشی روشها و جاه‌های گوناگون كارمندیابی برای همه نوع از كارجویان.

دانلود نگاهی اجمالی به دیدگاه اسلام در مورد مدیریت و كارآیی پرسنل


ن : آدمین
ت : جمعه 24 دی 1395
پاورپوینت توسعه صنعتی ایران بعد از انقلاب

پاورپوینت توسعه صنعتی ایران بعد از انقلاب

دانلود پاورپوینت توسعه صنعتی ایران بعد از انقلاب

پاورپوینت توسعه صنعتی ایران بعد از انقلاب
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 1572 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 49

پاورپوینت توسعه صنعتی ایران بعد از انقلاب


پاورپوینت توسعه صنعتی ایران بعد از انقلاب
( 49 اسلاید به همراه تصاویر نمودار و ....)
گزیده ای از مطالب اسلاید ها :
فهرست مطالب
روند های کلان جمعیتی و اقتصادی بعد از انقلاب
عملکردهای کلان صنعتی
موانع و چالش های استمرار توسعه
نقش ایرانیان خارج از کشور
پاورپوینت توسعه صنعتی ایران بعد از انقلاب

عملکرد اقتصادی بعد از انقلاب: عوامل موثر بر عملکرد
•بعد از انقلاب چند عامل مهم موجب کاهش تولید اقتصادی کشور شد:
–خروج مدیران با تجربه و تصدی مدیران جوان، بی تجربه، و بدون دانش اداره مجمو عه ها، و بدون برنامه حساب شده در سطوح مختلف اداره کشور.
–خروج تعداد زیادی از مدیران، متخصصان، و کارآفرینان و سرمایه گذاران از چرخه فعالیت کشور
–شروع جنگ تحمیلی با عراق که خود تا حدودی ناشی از عامل اول بود
–مسائل و در گیری های مربوط به اسقرار نظام سیاسی جدید
–عوامل مزبور همدیگر را تشدید میکردند.

دانلود پاورپوینت توسعه صنعتی ایران بعد از انقلاب


ن : آدمین
ت : جمعه 24 دی 1395
پاورپوینت اهداف بنیادین ،ماموریتها اساسی وزارت امور اقتصادی و دارائی

پاورپوینت اهداف بنیادین ،ماموریتها اساسی وزارت امور اقتصادی و دارائی

دانلود پاورپوینت اهداف بنیادین ،ماموریتها اساسی وزارت امور اقتصادی و دارائی

پاورپوینت اهداف بنیادین ،ماموریتها اساسی وزارت امور اقتصادی و دارائی
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 24 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 9

پاورپوینت اهداف بنیادین ،ماموریتها اساسی وزارت امور اقتصادی و دارائی

پاورپوینت اهداف بنیادین ،ماموریتها اساسی وزارت امور اقتصادی و دارائی

( 9 صفحه اسلاید )

این مجموعه یکی از نادرترین پروژه های جمع اوری شده در زمینه اهداف بنیادین ،ماموریتها اساسی وزارت امور اقتصادی و دارائی میباشد که در قالی پاورپوینتی زیبا و با اسلایدهای فوق العاده منظه و برتر طراحی و نگاشته شده است

دانلود پاورپوینت اهداف بنیادین ،ماموریتها اساسی وزارت امور اقتصادی و دارائی


ن : آدمین
ت : جمعه 24 دی 1395
پاورپوینت قوانین کارگری در مورد حقوق و دستمزد وپاداش

پاورپوینت قوانین کارگری در مورد حقوق و دستمزد وپاداش

دانلود پاورپوینت قوانین کارگری در مورد حقوق و دستمزد وپاداش

پاورپوینت قوانین کارگری در مورد حقوق و دستمزد وپاداش
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 674 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 40

پاورپوینت قوانین کارگری در مورد حقوق و دستمزد وپاداش

( 40 اسلاید )

روشهای ثبت هزینه دستمزد ایام مرخصی

دستمزد تعطیلات رسمی

پاداش

حسابداری مربوط به هزینه های حقوق و دستمزد

حقوق پایهBase rate

نکته:

اضافه کاری over time

شب کاری

کار مختلط

کار متناوب

نوبت کاری

دوایر کنترل کننده حقوق و دستمزد

دوایر کنترل کننده حقوق و دستمزد:

دایره کارگزینی:

دایره برنامه ریزی تولید:

دایره ثبت اوقات کار:

کارت ساعت:

کارت اوقات کار:

دایره حقوق و دستمزد:

دایره حسابداری صنعتی:

طبقه بندی کار

طبقه بندی فعالیتی:

طبقه بندی مسئولیتی:

طبقه بندی از نظر ردیابی:

حسابداری حقوق و دستمزد

تهیه و تنظیم لیست حقوق و دستمزد

دانلود پاورپوینت قوانین کارگری در مورد حقوق و دستمزد وپاداش


ن : آدمین
ت : جمعه 24 دی 1395
جهت اطلاع از کد های قالب و ویــــرایش قالب اینجا را کلیک کنید.

.:: کلیک کنید ::.

نام :
وب :
پیام :
4+2=:
 
(بارگزاري مجدد)